Przedszkole Nr 263 jest placówką oświatowo-wychowawczą o charakterze publicznym.
Przedszkole działa na podstawie:
- Aktu założycielskiego.
- Statutu Przedszkola.
- Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (t.j. Dz. U z 2020 r poz. 1327. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2020 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 ze zm.).
Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Stołeczne Warszawa.
Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.
Organ prowadzący powierza stanowisko dyrektora kandydatowi wyłonionemu w drodze konkursu na podstawie rozporządzenia w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.
Załącznik nr 1
do uchwały Nr 5/2017/2018
Rady Pedagogicznej Przedszkola nr
263
z dnia 9 listopada 2017r.
Statut
Przedszkola nr 263
w Warszawie
Podstawy prawne:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016
r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r.
poz. 1327 ze zm.),
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z
2020 r., poz. 910 ze zm.),
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
1. Przedszkole
nr 263 w Warszawie, zwane dalej „przedszkolem”, jest przedszkolem publicznym
wielooddziałowym.
2.
Siedzibą
przedszkola jest budynek w Warszawie przy ul. Miłej 39.
§ 2
1.
Organem
prowadzącym przedszkole jest Miasto Stołeczne Warszawa.
2. Nadzór
pedagogiczny nad przedszkolem pełni Mazowiecki Kurator Oświaty.
3. Przedszkole
jest jednostką budżetową, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio
z budżetu Miasta Stołecznego Warszawy.
§ 3
1. Przedszkole
prowadzi rachunek dochodów własnych na podstawie odrębnych przepisów.
2. Obsługę
administracyjno-finansową przedszkola prowadzi Dzielnicowe Biuro Finansów
Oświaty dla dzielnicy Wola.
3.
Przedszkole
używa pełnej pieczęci nagłówkowej o treści:
Przedszkole nr 263
w Warszawie
ul. Miła 39,
01-050 Warszawa
tel./fax (22) 838
37 15
NIP 527-21-34-869 REGON 013001653
4. Dopuszcza
się stosowanie w korespondencji następującej skróconej nazwy przedszkola P.263
5. Przedszkole
prowadzi dokumentację swojej działalności w formie papierowej i elektronicznej oraz przechowuje ją zgodnie
z odrębnymi przepisami.
§ 4
1.
Zasady
przyjmowania dzieci do przedszkola określają odrębne przepisy.
2.
Przedszkole
zapewnia wyżywienie.
3.
Na
posiłki wydawane przez kuchnię składają się:
1)
śniadanie;
2)
drugie
śniadanie;
3)
obiad;
4)
podwieczorek.
4. Kuchnia
przedszkolna przygotowuje posiłki zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi
dla dzieci w wieku przedszkolnym.
5. Jadłospisy
planowanych posiłków ustala kierownik przedszkola w uzgodnieniu
z kucharką, a zatwierdza dyrektor.
6. Informacja
o aktualnym jadłospisie jest udostępniania rodzicom z co najmniej tygodniowym
wyprzedzeniem za pośrednictwem tablicy ogłoszeń.
7.
Przedszkole
nie prowadzi diet żywieniowych.
8. Na
terenie przedszkola obowiązuje całkowity zakaz nagrywania obrazu i dźwięku
przez dzieci i osoby dorosłe z wyjątkiem pracowników przedszkola. Wyjątek mogą
stanowić sytuacje takie jak: nagranie potrzebne do audycji, widowiska,
przedstawienia teatralnego
i zajęć otwartych.
9. W
czasie imprez organizowanych na terenie przedszkola nie mają zastosowania
przepisy dotyczące ochrony danych osobowych prawa autorskiego i praw
pokrewnych. Wykonywanie, publikowanie i udostępnianie zdjęć przez uczestników
imprezy, uroczystości otwartych odbywa się na ich własną odpowiedzialność i
świadomość konsekwencji wynikających z rozpowszechniania wizerunku innych osób bez ich zgody.
10.
Budynek
i teren przedszkola objęty jest opieką dozorcy i monitoringiem
w celu zapewnienia bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki. Sposób
korzystania z nagrań monitoringu
regulują odrębne przepisy.
Rozdział 2
Cele i zadania
przedszkola
§ 5
Przedszkole
realizuje cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
§ 6
1. W
celu wspierania potencjału rozwojowego dzieci i stwarzania dzieciom warunków do
aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowiska lokalnego,
przedszkole organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
2. Nauczyciele
prowadzą obserwację dzieci i oceniają ich umiejętności w sferze
emocjonalno-społecznej, poznawczej, ruchowej i samoobsługi.
3. Nauczyciele sporządzają arkusze obserwacji w wersji papierowej.
Informacje w nich zawarte udostępniają rodzicom.
4. Przedszkole
organizuje i udziela rodzicom dzieci i nauczycielom pomocy
psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu
problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz rozwijaniu ich umiejętności
wychowawczych.
5. Szczegółowe
zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu określają
odrębne przepisy.
6. Plan
pracy przedszkola na dany rok szkolny zawiera plan działań wspierających
nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych oraz
rozwijania ich umiejętności.
§7
1. Przedszkole
organizuje naukę i opiekę dla dzieci z niepełnosprawnością w formie kształcenia
specjalnego w integracji ze środowiskiem przedszkolnym.
2. Dzieciom
objętym kształceniem specjalnym przedszkole zapewnia realizację indywidualnego
programu edukacyjno – terapeutycznego uwzględniającego zalecenia orzeczenia o
potrzebie kształcenia specjalnego.
3. Szczegółowe
warunki organizowania nauki i opieki dzieci z niepełnosprawnością, określają
odrębne przepisy.
§8
1. Dzieci
niebędące obywatelami polskimi oraz obywatele polscy, którzy pobierali naukę
w przedszkolach funkcjonujących w systemach oświatowych innych państw,
korzystają
z nauki i opieki na warunkach określonych w odrębnych przepisach.
§9
1.
Przedszkole
może organizować zajęcia religii.
2.
Zasady
organizacji religii w przedszkolu określają odrębne przepisy.
§10
1. Zadania przedszkola, realizowane są poprzez właściwą
organizację procesu nauczania, wychowania i opieki, z dostosowaniem metod i
form pracy do możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci
2. Zadania
przedszkola realizowane są w szczególności w formie zajęć kierowanych
i niekierowanych, a także swobodnych zabaw dzieci.
3. Sposób
realizacji zadań przedszkola uwzględnia:
1) możliwości
dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów
emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy;
2)
specjalne
potrzeby edukacyjne dzieci;
3) potrzebę
prowadzenia diagnozy i obserwacji dzieci w celu monitorowania ich rozwoju;
4)
organizację
przestrzeni przedszkola stymulującej rozwój dzieci;
5) organizowanie
zabaw ruchowych i muzyczno – ruchowych, w tym zabaw na wolnym powietrzu;
6) organizowanie
pobytu dziecka w przedszkolu jako czasu wypełnionego zabawą, która tworzy pole
doświadczeń rozwojowych;
7) wykorzystanie
każdej naturalnie pojawiającej się sytuacji edukacyjnej do budowania dojrzałości
szkolnej.
3. Wobec
rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola, przedszkole pełni funkcję
doradczą i wspomagającą:
1) pomaga
w rozpoznawaniu możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka oraz podjęciu wczesnej
interwencji specjalistycznej;
2) informuje
na bieżąco o postępach dziecka;
3)
uzgadnia
wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu;
4)
uwzględnia
potrzeby dziecka wynikające z sytuacji rodzinnej.
Rozdział 3
Organy przedszkola
§ 11
Organami
przedszkola są:
1)
dyrektor
przedszkola;
2)
rada
pedagogiczna;
3)
rada
rodziców.
§ 12
1. Dyrektor
jest jednoosobowym organem wykonawczym przedszkola i reprezentuje je na
zewnątrz.
2. Dyrektor
wykonuje obowiązki, a także posiada uprawnienia określone w odrębnych
przepisach.
3.
Szczegółowe
kompetencje dyrektora określa ustawa oraz odrębne przepisy dotyczące obowiązków
i uprawnień.
4. W
przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go inny, wyznaczony i upoważniony
przez niego nauczyciel przedszkola.
5. Dyrektor
przyjmuje skargi i wnioski dotyczące organizacji pracy przedszkola, przekazane
na piśmie, drogą elektroniczną lub złożone ustnie do protokołu.
§ 13
1. Rada
Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji
statutowych zadań przedszkola dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
2. Kompetencje
stanowiące i opiniujące rady pedagogicznej określa ustawa.
3. Rada
pedagogiczna działa na podstawie „Regulaminu Rady Pedagogicznej
Przedszkola nr 263.
4. Rada
Pedagogiczna Przedszkola nr 263 realizuje kompetencje rady przedszkola
określone w ustawie.
§ 14
1. Rada
rodziców jest kolegialnym, społecznym organem przedszkola, reprezentującym ogół
rodziców w danym roku szkolnym.
2. Wewnętrzną
strukturę rady rodziców, tryb jej pracy oraz szczegółowy sposób przeprowadzania
wyborów określa „Regulamin Rady Rodziców Przedszkola nr 263”.
3. Rada
Rodziców tworzy warunki współdziałania rodziców z nauczycielami we wszystkich obszarach
pracy przedszkola.
4.
Kompetencje
stanowiące i opiniujące rady rodziców określa ustawa.
5.
Dokumentacja
działania rady rodziców jest przechowywana
w przedszkolu.
§ 15
1. Organy
przedszkola działają samodzielnie na podstawie i w granicach prawa.
2. Działalność
organów przedszkola jest jawna, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
3.
Organy
tworzą warunki do współpracy opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
4. Dyrektor
co najmniej raz w roku organizuje wspólne spotkanie przedstawicieli organów
kolegialnych przedszkola.
§ 16
1. W
przypadku zaistnienia sporu między organami przedszkola, obowiązkiem tych
organów jest dążenie do rozstrzygnięcia sporu w trybie negocjacji, w których
udział biorą wyłącznie członkowie tych organów.
2. Sprawy
sporne między organami przedszkola rozstrzyga dyrektor, o ile nie jest jedną
ze stron konfliktu.
3. W
przypadku, gdy dyrektor jest stroną konfliktu, to mediatorem jest osoba
wskazana przez organ niezaangażowany w konflikt po zaakceptowaniu przez strony
konfliktu.
4. W
przypadku nierozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1-3, dyrektor
zawiadamia o zaistniałym sporze organ prowadzący przedszkole.
Rozdział 4
Organizacja pracy
przedszkola
§ 17
1. Przedszkole
zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki zabawy, nauki
i wypoczynku oraz przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania.
2. Przedszkole
sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując sposoby i metody oddziaływań do wieku
dziecka i jego potrzeb rozwojowych, a w szczególności:
1) zapewnia
bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć realizowanych poza terenem
przedszkola;
2)
zapewnia
dzieciom poczucie bezpieczeństwa pod względem fizycznym
i psychicznym.
3. Za
zdrowie i bezpieczeństwo dzieci odpowiada nauczyciel pełniący obowiązki
zawodowe w danym czasie do momentu przekazania ich
rodzicom lub osobom upoważnionym, a w czasie zajęć
dodatkowych osoba prowadząca te zajęcia.
4. W
czasie pobytu dziecka w przedszkolu nie może ono pozostać bez nadzoru osoby
dorosłej.
5.
Przedszkole
może organizować dla dzieci zajęcia poza terenem przedszkola.
6. Udział
dzieci w zajęciach poza terenem przedszkola wymaga pisemnej zgody rodziców.
§ 18.
1. Dzieci
przyprowadzają i odbierają z przedszkola rodzice lub osoby upoważnione przez
nich.
2. Rodzice
mogą w formie pisemnej upoważnić pełnoletnią osobę do przyprowadzania
i odbierania dziecka z przedszkola.
3. Osoba
przyprowadzająca dziecko jest zobowiązana przekazać je bezpośrednio pod opiekę
nauczyciela.
4. Nauczyciel
lub osoba upoważniona przez dyrektora ma obowiązek osobiście sprawdzić kto
odbiera dziecko z przedszkola.
5. Rodzice
przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną
przez nich osobę.
6. Nauczyciel
ma prawo odmówić wydania dziecka osobie upoważnionej, jeżeli osoba ta nie
zapewnia dziecku bezpieczeństwa.
7. Dyrektor
w formie zarządzenia określa szczegółowe warunki przyprowadzania
i odbierania dziecka z przedszkola, z uwzględnieniem:
1) sytuacji które uzasadniają odmowę wydania
dziecka z przedszkola oraz trybu postepowania w przypadku odmowy;
2) zasad upoważniania osób do odbioru dziecka z
przedszkola;
3) trybu postępowania w sytuacji, gdy dziecko
nie zostanie odebrane z przedszkola.
§ 19.
1.
Rodzice
dzieci uczęszczających do przedszkola mają prawo do:
1)
znajomości
realizowanych programów i planów zajęć;
2) uzyskiwania
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania
i rozwoju;
3) pomocy
w rozpoznawaniu przyczyn trudności rozwojowych dzieci, a także rozpoznawania
ich zainteresowań i uzdolnień;
4) zgłaszania
własnych pomysłów związanych z organizacją oddziału przedszkolnego, wyposażenia
sal, organizacją uroczystości, wycieczek i dodatkowych zajęć;
5)
wyrażania
opinii na temat organizacji wyżywienia dzieci i wypoczynku.
2.
Obowiązkiem
rodziców jest:
1) punktualne
przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola przez rodziców lub
upoważnioną przez rodziców osobę zapewniającą dziecku bezpieczeństwo,
w godzinach pracy przedszkola;
2)
informowanie
o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu;
3) informowanie
dyrektora lub nauczyciela dziecka o wszelkich zdarzeniach i sytuacjach mających
bezpośredni związek z dzieckiem, jego bezpieczeństwem oraz kondycją zdrowotną i
emocjonalną;
4) współdziałanie
z nauczycielem w celu skutecznego stymulowania rozwoju dziecka z
uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb.
3.
Przedszkole
określa formy współdziałania z rodzicami i ich częstotliwość:
1)
zebrania
ogólne, nie rzadziej niż 1 raz w ciągu roku;
2)
zebrania
oddziałowe, nie rzadziej niż 2 razy w roku;
3) konsultacje
indywidualne zgodnie z planem współpracy z rodzicami zatwierdzonym przez
dyrektora lub w miarę potrzeb;
4) uroczystości,
spotkania integracyjne z udziałem rodziców i innych członków rodziny, zgodnie z
planem pracy przedszkola na dany rok szkolny;
5)
zajęcia
otwarte,
6)
spotkania
adaptacyjne;
7)
kącik
informacji dla rodziców;
8)
wystawy
prac plastycznych dzieci.
§ 20
1. Przedszkole funkcjonuje od poniedziałku do piątku w
godzinach 7.00
- 17.30;
2. Przedszkole
funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ
prowadzący na podstawie odrębnych przepisów.
3. Organizację
pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki
oraz oczekiwań rodziców.
4. Oddziałem
przedszkolnym opiekują się nauczyciele zgodnie z arkuszem organizacji pracy
przedszkola na dany rok szkolny.
5. W
okresach niskiej frekwencji dzieci, dyrektor przedszkola może zlecić łączenie
oddziałów.
6.
Liczba
dzieci w grupie nie może przekraczać 25.
§ 21
Przedszkole zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i
opiekę dla dzieci uczęszczających do przedszkola.
§ 22
1. Korzystanie
z żywienia w przedszkolu jest odpłatne.
2. Rodzic
ma prawo wybrać dla dziecka ilość posiłków spośród wymienionych w § 4 ust. 3
3. Zmiany
ilości wybranych posiłków rodzic zobowiązany jest dokonać w formie pisemnej do
25 dnia miesiąca poprzedzającego zmiany.
4. Wysokość
dziennej stawki żywieniowej ustalana jest na pierwszym ogólnym zabraniu
rodziców w każdym roku szkolnym; W przypadku konieczności podwyższenia stawki
żywieniowej w ciągu roku szkolnego, decyzję podejmuje dyrektor przedszkola
w porozumieniu z Radą Rodziców.
5. Opłaty
za posiłki wnosi się z góry, najpóźniej do 10 dnia danego miesiąca.
6. W
przypadku nieobecności dziecka, opłata podlega zwrotowi za każdy dzień
nieobecności, o ile rodzic zgłosił nieobecność zgodnie z odrębnymi przepisami.
7. Opłaty
za wyżywienie należy wnosić gotówką lub
przelewem na rachunek bankowy wskazany przez dyrektora przedszkola.
8. Zasady
stosowania ulg i zwolnień z opłat o których mowa w ust. 1 określają odrębne
przepisy.
Rozdział 5
Nauczyciele i
pracownicy przedszkola
§ 23.
1. W
przedszkolu zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych - pracowników administracji i obsługi.
2. W
przedszkolu utworzono stanowisko kierownika gospodarczego (pracownik
administracji).
§ 24
1. Nauczyciele
realizują wychowawcze, opiekuńcze i dydaktyczne zadania przedszkola, określone w statucie i odpowiadają za jakość pracy przedszkola,
w tym sposób sprawowania opieki nad dziećmi.
2. Podstawową
zasadą pracy nauczyciela jest kierowanie się dobrem dzieci, troską o ich
zdrowie, poszanowanie godności, a także uważne towarzyszenie im w osiąganiu
dojrzałości szkolnej.
3. Do
zakresu zadań nauczycieli wychowania przedszkolnego należy w szczególności:
1)
planowanie
pracy dydaktyczno-wychowawczej;
2)
realizowanie
programów pracy przedszkola;
3)
zapewnienie
dzieciom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
4) prowadzenie
obserwacji pedagogicznych w celu rozpoznania u dzieci deficytów rozwojowych i
ich przyczyn oraz przyczyn środowiskowych utrudniających dziecku funkcjonowanie
w przedszkolu;
5) systematyczne
prowadzenie dokumentacji pedagogicznej umożliwiającej dokonanie diagnozy
funkcjonalnej w środowisku przedszkolnym;
6) współdziałaniem
z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci,
z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu
wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania
informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju, a także komunikowania się z
rodzicami w sprawach osiągania przez dzieci dojrzałości szkolnej.
7) organizowanie
pomocy dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
8)
opieka
nad powierzoną salą oraz troska o znajdujący się w niej sprzęt i wyposażenie.
4. Zakres
zadań psychologa i logopedy w przedszkolu określają odrębne przepisy.
5. Nauczyciel
zobowiązany jest do wzbogacania własnego warsztatu pracy oraz stałego
podnoszenia i aktualizowania wiedzy oraz umiejętności pedagogicznych poprzez
aktywne uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym organizowanym w przedszkolu
oraz przez instytucje wspomagające przedszkole.
§ 25
1. W
przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi. Ich podstawowym
zadaniem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania przedszkola jako instytucji
publicznej oraz utrzymanie obiektu i jego otoczenia w czystości i porządku.
2. Pracownicy
obsługi i administracji są pracownikami samorządowymi i podlegają regulacjom
ustawy o pracownikach samorządowych.
3. Szczegółowy
zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych odraz ich szczegółowe zadania
ustala dyrektor.
4. Pracownik
zatrudniony w przedszkolu zobowiązany jest do przestrzegania zakresu obowiązków
na zajmowanym stanowisku.
5. Stosunek
pracy pracowników administracji i obsługi regulują przepisy ustawy Kodeks Pracy
i wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze.
6. Pracownicy
niepedagogiczni włączają się do zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia.
Rozdział 6
Prawa i obowiązki
dzieci
§ 26
Dziecko
w przedszkolu ma prawo do:
1) właściwie
zorganizowanej opieki zapewniającej bezpieczeństwo i ochronę przed zjawiskami przemocy;
2) organizacji
zajęć z uwzględnieniem zasad higieny pracy i ochrony zdrowia; życzliwego i
podmiotowego traktowania;
3)
przebywania
w spokojnej i pogodnej atmosferze;
4) sprawiedliwej
oceny postępów oraz wspierania w rozwoju psychofizycznym;
5)
pomocy
w przypadku wystąpienia trudności rozwojowych;
6)
znajomości
swoich praw i obowiązków.
§ 27
Dziecko
w przedszkolu ma obowiązek przestrzegania umów społecznych obowiązujących w
społeczności przedszkolnej, a zwłaszcza dotyczących:
1)
uczestniczenia
w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych;
2)
respektowania
poleceń nauczyciela;
3)
kulturalnego
odnoszenia się do rówieśników i osób dorosłych;
4)
samodzielnego
dbania o czystość i higienę na miarę swoich możliwości;
5)
dbania
o ład i porządek w pomieszczeniach przedszkolnych;
6)
poszanowania
godności rówieśników i dorosłych;
7)
przestrzegania
zasad bezpieczeństwa i zdrowia;
8)
poszanowania
pracy własnej oraz innych;
9)
respektowania
praw innych dzieci.
§ 28
1.
Dyrektor
w porozumieniu z Radą Pedagogiczną może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola po
wcześniejszej dokładnej analizie zaistniałej sytuacji, w następujących
przypadkach:
1)
gdy
dziecko nie zgłosiło się do przedszkola w nowym roku szkolnym do 30 września
i brak informacji wyjaśniających od rodziców;
2) wskutek
długotrwałej – trwającej minimum 1 miesiąc, nieusprawiedliwionej nieobecności
dziecka w przedszkolu, po uprzednim zawiadomieniu rodziców lub opiekunów na
piśmie o planie skreślenia z listy dzieci uczęszczających do przedszkola (nie
dotyczy dzieci realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego);
3) powtarzających
się nieterminowych opłat za korzystanie z wyżywienia, bądź ich nieuiszczania
przez dwa okresy płatnicze;
4) stałych
agresywnych zachowań dziecka zagrażających jego zdrowiu i życiu bądź zdrowiu i
życiu wychowanków i pracowników przedszkola, w przypadku odmowy
lub niepodjęcia przez rodziców współpracy zmierzającej do rozwiązania problemu
i po wyczerpaniu wszelkich możliwych sposobów pomocy dziecku;
5) utajeniu
przez rodziców choroby dziecka, która uniemożliwia przebywania dziecka
w grupie, a w szczególności choroby zakaźnej, poza chorobami zakaźnymi wieku
dziecięcego, przy wypełnianiu karty zgłoszenia dziecka do przedszkola;
6) w
przypadku pozostawania dziecka w przedszkolu poza godzinami jego otwarcia;
7)
nieprzestrzegania
przez rodziców postanowień statutu przedszkola;
8)
gdy
dziecko posiada orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
o przeciwwskazaniach do uczęszczania do publicznego przedszkola.
2. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady
pedagogicznej przedszkola.
3. Decyzję
o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola przekazuje się
rodzicom w pisemnej
formie lub przesyła na podany przez rodziców adres zamieszkania.
4. Rodzicowi
przysługuje prawo odwołania od decyzji o skreśleniu dziecka z listy wychowanków
do rady pedagogicznej za pośrednictwem dyrektora w terminie 14 dni
od pisemnego powiadomienia.
5. Po
ustalonym terminie odwoławczym dziecko skreśla się z listy wychowanków.
6. Podstawę
do wykreślenia dziecka z rejestru dzieci przedszkola stanowi także:
1)
rezygnacja
rodziców z usług przedszkola;
2)
zakwalifikowanie
dziecka do innej formy wychowania i opieki;
3) umieszczenie
dziecka w innym przedszkolu (np. w wyniku przeprowadzonej rekrutacji).
Rozdział 8
Postanowienia
końcowe
§ 29
1. Sprawy
nieuregulowane w statucie są rozstrzygane w oparciu o obowiązujące i dotyczące
tych spraw odrębne przepisy;
2. Dyrektor
każdorazowo, po uchwaleniu przez radę pedagogiczną zmian w statucie, opracowuje
i ogłasza jednolity tekst statutu;
3. Statut
jest podawany do publicznej wiadomości przez umieszczenie na stronie
internetowej przedszkola oraz przez udostępnienie go do wglądu w sekretariacie
przedszkola;
4. Z
dniem wejścia w życie niniejszego Statutu traci moc dotychczas obowiązujący
Statut Przedszkola nr 263 stanowiący Załącznik nr 1 do uchwały Nr 4/2016/2017
Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263 z dnia 31 sierpnia 2016r. w sprawie zmian
w Statucie Przedszkola nr 263.
5.
Statut
wchodzi w życie z dniem 9 listopada 2017r. na podstawie Uchwały Nr 4/2017/2018
Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263 z dnia 9 listopada 2017r. w sprawie zmian
Statutu Przedszkola nr 263